De deuren van het

🏩 stadhuis 🏩

opnieuw open.

👩🏽‍💻 Digitaal? Handig.

👱‍♀️ Een vriendelijk gezicht?

Zoveel beter.

Programma > Dienstverlening

We leven in een digitale wereld. Apps, online reservatie of de ene website na de andere? Voor ons geen enkel probleem. Maar in Lommel is de slinger te ver doorgeslagen.

Heb je recent nog een afspraak gemaakt voor op het stadhuis? Het is vaak gedoe. Zelfs gewoon voor het afhalen van een 🪪 identiteitskaart 🪪. En dat kan toch niet de bedoeling zijn. ⛔ En neen, het is niet alleen een probleem voor senioren. Iedere Lommelaar wil graag met zijn vraag snel én correct geholpen worden.

Wat er moet gebeuren? Vooruit wil een snelbalie voor kleine administratieve handelingen. Wij willen de Lommelaar opnieuw de keuze geven, net zoals bij de autokeuring, om al dan niet op afspraak te werken. Enkele vrije inloopmomenten moeten daarbij helpen. En tot slot: aan de balie moet je terecht kunnen voor eerste hulp bij informatieve vragen.

Als jij, de kiezer, ons de sleutel van het stadhuis bezorgt, zullen wij ervoor zorgen dat de Lommelaar er ook terug binnengeraakt.


Da’s beloofd. 🤝🏻


Wat willen wij doen?

  1. Opnieuw welkom zonder afspraak

  2. Een snelbalie voor kleine administratieve handelingen

  3. Een balie voor eerste hulp bij informatieve vragen


Wat vindt de Lommelaar zelf?


Tevredenheid loketdiensten

2020: 78% 🚀
2023: 63% 😞


Een daling met 15% in amper drie jaar tijd.

Lommel was daarmee de op een na sterkste daler 🤯

Kris Verduyckt

Uw kandidaat-burgemeester

Uw stem in de regio

47 jaar - Vlaams Parlementslid
Oriëntatieloper & kwismaster

Hilde Roomers
Voor een menselijke dienstverlening
Een stem voor dieren
Woord én daad!

Maarten Huijsmans
41 jaar
Lead Software Engineer bij CluePoints
Lommelaar van het jaar 2022

Onze sterke, enthousiaste en diverse ploeg wil opnieuw Vooruit in Lommel.